Regeneracja turbosprężarek

Prowadzimy regenerację oraz naprawę turbosprężarek według najwyższych standardów jakości. Naprawiane u nas turbosprężarki z powodzeniem można porównać z fabrycznym stanem.

Turbosprężarki ulegają eksploatacyjnemu zużyciu. Prawidłowo eksploatowana turbosprężarka wystarcza na ok. 250 000 km w zależności od stylu jazdy kierowcy. Szczególnie narażone na zużycie są elementy wirujące wewnątrz turbiny oraz uszczelnienia turbosprężarek. Dzięki poprawnej regeneracji, z użyciem wysokiej jakości części będzie działała przez długi czas.

Naprawa turbosprężarki obejmuje następujące czynności:

  • rozłożenie dostarczonej turbiny
  • mycie i piaskowanie poszczególnych elementów
  • ocena stopnia zużycia elementów, które wchodzą w skład budowy turbosprężarki
  • poinformowanie klienta o prawdopodobnej przyczynie awarii
  • szczegółowe oględziny oraz kontrola punktów pomiarowych wskazanych przez producenta
  • wymiana elementów wirujących. W odróżnieniu od innych firm (te elementy zawsze wymieniamy)
  • złożenie korpusu turbosprężarki, założenie nowych łożysk ślizgowych, odrzutników olejowych, pierścieni oporowych, uszczelek i elementów wirujących itd.
  • wyważenie wałka wraz z kołem kompresji na pierwszej wyważarce
  • montaż korpusu turbosprężarki na drugiej wyważarce
  • doważenie zespołu wirującego z prędkością do 250 000 obrotów na minutę w zależności od typu turbosprężarki
  • poddanie turbosprężarki warunkom takim, jakim poddawana jest podczas jazdy samochodem
  • montaż końcowy i regulacja ustawienia zaworu sterującego
  • dołączenie protokołu wyważenia końcowego
  • dołączenie karty gwarancyjnej, instrukcji montażu oraz wykazu potrzebnych czynności

W naszym serwisie warto wykonać kompleksową wymianę i naprawę.

Przy kompleksowym serwisie i zakupach oferujemy możliwość uzyskania rabatów.
Udzielamy 12 miesięcznej gwarancji bez limitu kilometrów na każdą regenerowaną u nas turbosprężarkę i zapewniamy profesjonalną obsługę .

Do każdej zakupionej u nas turbosprężarki dołączamy protokół z wyważenia rdzenia turbiny.

Jak należy naprawić turbosprężarkę, gdy odmówi nam posłuszeństwa? Należy pamiętać że turbosprężarka jest bardzo precyzyjnym urządzeniem, wykonanym w odpowiednich tolerancjach pasowania współpracujących elementów. Jej naprawę powinniśmy zlecić wyspecjalizowanemu warsztatowi zajmującego się kompleksową regeneracją tego podzespołu.
 
W procesie regeneracji turbosprężarka jest rozbierana i dokładnie czyszczona w specjalnych urządzeniach zwanych myjkami ultradźwiękowymi. Pozwala to na usunięcie zabrudzeń z wałka oraz koła kompresji i co najważniejsze przywraca to pełną drożność kanałom olejowym korpusu środkowego. Następnie wymieniane są elementy takie jak: łożyska, pierścienie czy O-ringi. Uszkodzony wałek czy koło kompresji również podlegają wymianie.
 
Wirniki obracają się z prędkościami dochodzącymi do 250 tyś. obrotów na minutę dlatego odpowiednie wyważenie jest jednym z najważniejszych etapów regeneracji. Dlatego po montażu zespół wirujący jest dokładnie wyważany na specjalnych dynamicznych wyważarkach. 
 
Końcowym elementem naprawy jest weryfikacja jakości pracy turbosprężarki. Polega na sprawdzeniu luzów oraz finalnym ustawieniu i regulacji zaworów zmiennej geometrii łopatek. Regulację wykonuje się z użyciem specjalnego oprzyrządowania. W tym miejscu należy nadmienić, że wbrew powszechnym opiniom, rozgłaszanym przez producentów turbosprężarek, turbiny ze zmienną geometrią dają się w pełni regenerować.
 
Kluczowym aspektem w regeneracji jest użycie części zamiennych o odpowiedniej jakości. Wśród części zamiennych dostępnych na rynku, jednymi z najlepszych, są produkty angielskiej firmy Melett. „Kluczowym elementem regeneracji jest jakość użytych części. Należy uważać na tzw. „ podróbki". Stosowanie części niskiej jakości wiąże się z ryzykiem poważnego uszkodzenia turbosprężarki. Staramy się uświadamiać naszych klientów o wszystkich konsekwencjach użycia „podróbek". 

 
Po regeneracji turbosprężarki należy uznać stwierdzenie i je zapamiętać: awaria turbosprężarki w większości przypadków była przyczyną nieprawidłowej pracy silnika bądź też jednego z jego podzespołów. Dlatego przed jej powtórną instalacją: wszystkie usterki i czynniki, które mogą wpłynąć na jej nieprawidłową prace muszą być zlikwidowane.